Podczas procesu zabudowy busa jego najważniejszym etapem jest zabudowa podłogi. Na rynku dostępnych jest kilka rodzajów materiałów wykorzystywanych do zabezpieczenia podłogi w aucie. Nadal najpopularniejsza jest sklejka, ale coraz częściej można spotkać zabudowy wykonane z korka.

3320074408_e929e99c5d_bWybierając materiał na zabudowę podłogi w busie właściciele pojazdu szukają takiego, który zapewni jak najlepszą ochronę i jednocześnie będzie jak najlżejszy. Korek to materiał wyjątkowo lekki. Szacuje się, że zabudowa wykonana z korka jest o ok. 50% lżejsza od tej wykonanej ze sklejki. Dla właściciela oznacza to większą ładowność auta. Jaki inne jeszcze zalety posiada korek? Jest to materiał bardzo wytrzymały i odporny na różnego rodzaju czynniki. Korek nie pochłania wilgoci ani zapachów. Korek jest materiałem elastycznym i potrafi szybko powrócić do pierwotnego kształtu. Z reguły materiał do zabudowy ma postać jednej płyty. Nie ma więc tutaj mowy o ryzyku uszkodzenia łączeń, jak w przypadku zabudowy ze sklejki. Korek ma dodatkowo znakomite właściwości termiczne i może być wykorzystywany nie tylko do zabudowy podłogi, ale również ścian.

Zabudowa z korka jak widać ma wiele zalet. Trzeba mieć jednak na uwadze, że jest ona droższa niż w przypadku sklejki.